במערכת הביטחון סבורים: איראן לא תתקוף בקרוב

    קובי פינקלר 1 Comment on במערכת הביטחון סבורים: איראן לא תתקוף בקרוב

    במערכת הביטחון אומרים כי "בסוריה שאחרי התקיפות יש כרגע יכולות רקטיות ברמה נמוכה" | בנוסף, אומרים כי "הערכה היא שהאיראניים לא יבצעו פעולה בימים הקרובים"

    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שתי יממות אחרי תקיפת צה"ל בסוריה, מתחילה להתברר התמונה הכוללת שהובילה בסופה של דבר לתקיפה הרחבה של יעדים איראניים. במערכת הביטחון התכוננו רבות לאירועים שנקרא מבצע "בית הקלפים".

    לפני כשנתיים כשהבינו בצה"ל שדאע"ש הולך ותופס עצמה בסוריה וכך גם כח קודס האיראני בפיקודו של מפקד כח אל קודס קסאם סולמאני שהחליט שכדאי לשנות גישה ולבסס כח ומערכות אירניות בסוריה מתוך כוונה להקים לעצמם בסיס קדמי. מאוחר יותר אף נראה כי כדי לממש את חזונם בשטח הם מביאים גם מערכת הגנה אוירית ייחודית משלהם.

    לאחר סדרת תקיפות צה"ל, אירן מחליטה לייצר משוואת אש מתוך רצון להביא להרוגים חיילים ישראלים, שאותה אכן הם מימשו בצורת ירי מסיבי לשטח ישראל לעבר מוצבי צה"ל, דבר שלא היה כמותו בשנים האחרונות.

    מנגד, ההבנה במערכת הביטחון היתה שהשטח הסורי הוא נחות ויש עליונות ולכן הוחלט על הפעולה.

    בשבועות האחרונה עקבו במערכת הביטחון אחרי סולמאני וכח קודס במרחב הסורי וכאשר נתגלו בחלאב ובאזור חמה טילים שהיו מכוונים לשטח ישראל, הם הושמדו.

    לאחר השמדת הטילים, האירנים והמיליציות עשו עבודת טשטוש כל העת כשלדוגמא באזור חמה הופצץ מחסן כשבצה"ל לא ידעו שמאוחסן בו אמל"ח רב, ורק אחרי הפיצוצים הרבים התבררה עובדה זו.

    בצה"ל אומרים שלפני הפעולה, ידעו על כך שמערכות הגנה האווירית מאוישת באירנים ולכן החליטו לא לפגוע באנשים עצמם אלא במערכות והנפגעים היו תוצאה ולא כוונה מראש.

    ומה לגבי העתיד? בסוריה, אומרים בצה"ל, יש כרגע יכולות רקטיות ברמה נמוכה וההערכה שהאירנים לא יבצעו פעולה בימים הקרובים.

    באירן, יש ויכוח עד כמה נכון יש להשקיע בסוריה למול ישראל, במיוחד לאור דברי טראמפ, על הנשק הרב שבידי אירן. במערכת הביטחון ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות שם.



    1 תגובות

    מיין תגובות